Doprava ZADARMO od 75 EUR (SK a CZ)

Čo je kofeín?

Kofein

Kofeín je pravdepodobne najpoužívanejší stimulant na svete. Asi 90% ľudí na svete užíva kofeín v nejakej forme, či už v podobe kávy, nápojoch alebo v doplnkoch stravy (tabletkách pred športovým výkonom). Pre predstavu to znamená, že deväť ľudí z desiatich konzumuje kofeín každý deň!

 

Viete, odkiaľ kofeín pochádza?

Mnoho ľudí žije v predstave, že kofeín pochádza iba z kávových zŕn, ale prirodzene sa vyskytuje u viac ako šesťdesiatich druhov rastlín. Dnes je kofeín obsiahnutý v celej rade potravín a energetických nápojov, ale medzi najbežnejšie prírodné zdroje patria čajové lístky, bobule guarana, maté, kolesové orechy a kakaové bôby. Kofeín môže byť tiež vyrobený v laboratóriu. Napriek tomu, či je zdroj prírodný alebo syntetický, má kofeín stále rovnakú chemickú štruktúru a oba typy majú schopnosť pôsobiť v tele ako stimulant. 

 

Aké má kofeín pre nás pozitívne a negatívne vlastnosti?

Kofeín konzumovaný v množstve približne 100 až 350 mg/denne dokáže pozitívne podporovať našu energiu, sústredenie, myslenie, bdelosť a vytrvalosť.

Pokiaľ ale množstvo presiahneme (cca viac ako päť šálok kávy denne), môže mať na nás aj negatívny dopad ako je - srdcové ochorenie, problémy s obličkami alebo môže dokonca aj zvýšiť riziko osteoporózy. Je veľmi rizikový aj pre ženy v tehotenstve, pretože môže dôjsť k zníženiu rastu plodu. Dojčené deti môžu byť viac podráždené a môžu trpieť nespavosťou. Aby tomu nenastalo, tak denná dávka dojčiace matky by nemala prekročiť 2 šálky kávy.

 

Kedy najlepšie kofeín konzumovať?

Konzumácia kofeínu závisí na každom jednotlivcovi a jeho cieľu. Je úplne na vás, kedy kofeín počas dňa užijete. Ako už sme sa zmienili vyššie v texte, kofeín má pozitívny vplyv na našu energiu a dokáže nám aj veľmi pomôcť pri fyzickom výkone. Pre niekoho to znamená dať si ráno šálku kávy a pre niekoho zas užiť doplnok stravy pred intenzívnym tréningom, aby svoj výkon maximalizoval.

 

Ako dlho kofeín v tele pracuje?

Kofeín sa do krvného obehu dostáva ihneď po jeho požití a jeho celková absorpcia trvá cca 60 minút. Výhodou je, že sa kofeín v tele neukladá a dokáže sa počas 4 až 6 hodín (v tomto čase ovplyvňuje funkciu tela) z tela úplne vylúčiť. Doba, kedy sa kofeín z tela vylučuje, sa u každého jednotlivca líši. Záleží na mnohých faktoroch: genetike, zdravotnom stave, veku, telesnej hmotnosti, príjmu potravy, strave a množstvo kofeínu.

 

Individuálne rozdiely

Každý z nás na kofeín reagujeme celkom odlišne. Aby sme vedeli, že nám kofeín nejakým spôsobom nepôsobí ťažkosti, mali by sme poznať svoju toleranciu. Nájsť si rovnováhu, nezabúdať na kvalitnú stravu a spánok.

 

A čo ty, ako vyzerá tvoj deň s kofeínom?

Daj nám vedieť do komentárov! A nezabudni si pred tréningom dať jeden z týchto našich produktov Pinky Skinny Drink, Slim Queen alebo spaľovač Pinky Burner, ktoré v sebe majú spomínaný kofeín, nech máš väčšiu energiu a tvoj tréning ťa vybičuje k lepším výkonom.

 

 


Slečna, ak sa rozhodneš zdieľať produkty Pinky Protein na sociálnych sieťach, nezabudni ich označiť #pinkyprotein #doplnekstravy @pinkyprotein